Alexandra Cecilie

Min rejse i skønhedsbranchen startede tideligt – Udover alle de makeupper, hjemmelavet cremer og parfumer som jeg har kreeret på legepladsen med fantasi og min min mors morter indefra køkkenet, ja, så startede den officielt i september 2008 hvor jeg blev ansat som “værtinde” i spaen på det daværende første 5 stjernet spahotel i danmark Comwell kellers park.

Sideløbende var jeg startet på grundforløbet som kosmetiker i august, og fra 1. januar 2009 startede jeg officielt som kosmetikerelev på Kellers park.

Det blev 2,5 år fyldt med spændende læring, både om mig selv, om branchen og om livet selv.
I slutningen af 2010 kunne jeg kalde mig statsanerkendt kosmetiker. Og her startede en ny rejse i vores branche, først som selvstændig klinikejer 2 år, og herefter som underviser på SDE hvor jeg hovedsageligt underviste i SPA og salg.


Min egen vej ind i salget, startede faktisk ikke for godt.
Under min læretid, var salg ikke på min radar. Jeg lavede ikke de store salg, og når jeg solgte, var det mere held end forstand.
Først som selvstændig begyndte mit salg og rykke, og jeg undrede mig over den naturlige salgsproces, der pludselig var så nem.. den havde jo føltes så svær før…
Men med mit nysgerrig sind deltog jeg på STORT set ALLE kurser og workshops du kan tænke dig findes om salg, og jeg læste ALT hvad jeg kunne finde. Og det blev virkelig rejsen ind i en spændende process, omkring slag og den psykologi der følger med.
Jeg erfarede også ret hurtigt at salg og salgskurser er MEGET forskellige og ikke særlig branche bestemt.
Så da jeg fik chancen for at undervise eleverne på SDE, fik jeg virkelig muligheden for at sammensætte materiale tilpasset vores branche.

I 2015 startede jeg rejsen med Warm Care – et lille fantastisk vidunder af et produkt, der i den grad har manglet til os som behandlere, og til vores kunder. Det blev også starten på endnu en selvstædig rejse, hvor jeg kunne møde klinikkerne og starte kurser målrettet os der behandler.

Salg er ikke det samme i alle brancher, og kvalitet er ikke forhåndgivet på alle kurser og workshops. Men her på mit salgskursus har jeg valgt at målrette det til os. Os der behandler, OS der skal være gode behandlere og ikke sælgere.

Salgskurset koncentreret og dokumenteret viden, erfaringer fra klinikkens/salonens hverdag og den teori der kan kobles på. Også er den inddelt i 4 faser der gør det håndgribeligt for os behandlere at navigere i værktøjer der kan hjælpe vores salgsteknikker, og gør det nemt at øge vores omsætning, helt uden vi skal arbejde flere timer! Vi fokusere nemlig på de kunder vi allerede har på briksen eller stolen.